Reason cannot “capture” the smell of life in an image… which manifests itself as a “memory” of that infinity (in the apparent finite…).
Reason tries to describe this aroma… but only intuition can give us “confirmation” of its true nature. After all, everything happens in Consciousness through Consciousness.
Thus, any attempt at “explanation” loses its value, being overtaken by the subsequent superimposition… a continuous wave, a flow of thoughts that attract attention but whose true substance is simple Awareness…
Therefore, there’s no need to worry about it…
I see it…
That two-faced Janus
smiles and grins
attracts attention with opposites.
He is present here
before me
he in me as I in him.
Since he is double
black and white
good and bad
I like him and I don’t like him.
I see it...
As a thought
that arises from moods
automatically consequential,
why worry about it?
Paolo D'Arpini
Testo Italiano:
La ragione non può “fermare” in una immagine l’odore della vita… che si manifesta da sé come una “memoria” di quell’infinito (nel finito apparente…).
La ragione cerca di descrivere questo aroma.. ma solo l’intuito può darci “conferma” della sua reale natura. D’altronde tutto avviene nella Coscienza per mezzo della Coscienza.
In tal modo qualsiasi tentativo di “spiegazione” perde di valore essendo superato dalla successiva sovra-imposizione… un’onda continuata, un flusso di pensieri che attirano attenzione ma di cui la vera sostanza è la semplice Consapevolezza..
Perciò non serve preoccuparsene…
Lo vedo...
Quel Giano bifronte
sorride e ghigna
attira l’attenzione con gli opposti.
E’ qui presente
davanti a me
lui in me come io in lui.
Siccome è doppio
bianco e nero
buono e cattivo
mi piace e non mi piace.
Lo vedo..
Come un pensiero
che sorge dagli umori
automaticamente consequenziale,
perché preoccuparsene ?
Paolo D’Arpini
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